Het centrum van Eindhoven heeft er maandag 274 webwinkels bij gekregen. Niet allemaal in een eigen pand, maar gezamenlijk in een winkel met ieder een eigen etalage van zestig bij veertig centimeter.
Het initiatief voor deze winkel komt van Maurice Steenbergen. Hij hoopt hiermee een gat in de markt te hebben gevonden. ''Het lijkt een stap terug in de tijd, maar mensen willen steeds vaker weer voelen en zien hoe het product eruit ziet.''
Van webwinkel naar fysieke winkel
De webshopondernemers die hun bedrijf in het pand aan de Rechtestraat in Eindhoven vestigen zijn blij met deze kans. ''Ik hoop dat dit meer mensen naar mijn webwinkel trekt. Ik zie het als een soort reclame voor mijn product'', vertelt een webshopeigenaresse.
''Mensen willen toch steeds vaker zien hoe het product er werkelijk uitziet. Daarnaast is de kleur ook niet altijd duidelijk op internet. Hopelijk biedt dit dan uitkomst'', vertelt een andere ondernemer.
Shoppend Eindhoven ziet het wel zitten
Het winkelend publiek lijkt blij met de komst van de fysieke webshops. ''Ik wil graag toch even kijken hoe iets van internet er in het echt uitziet. En misschien werkt dit wel als een manier om mij te lokken naar de webshop.''
Een andere winkelende mevrouw ziet de nieuwe winkel ook wel zitten. ''Dit is in ieder geval een stuk sfeervoller dan iets bestellen achter mijn computer.''
Bron: www.omroepbrabant.nl